Barnligt.dk Forum Indeks Barnligt.dk
Nedenstående fora er for forældre og andre, som har interesse i hjemmesiden.
BEMÆRK: denne side kræver at du opretter en ny brugerprofil.

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Meget lille

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Barnligt.dk Forum Indeks -> Om babyer
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
otrisal
Ny debattør

Indmeldt: 13. okt 2007
Geografisk sted: hillerød

IndlægSkrevet: Lør okt 13, 2007 3:47 pm    Emne: Meget lille Besvar, med citat

Hej!
Jeg vil gerne høre om der er nogen,der ved noget om,børn der er født for tidligt.
VH Otrisal
lene
Fast inventar

Indmeldt: 29. maj 2007
Geografisk sted: Helsingør

IndlægSkrevet: Søn okt 14, 2007 2:34 pm    Emne: Re: Meget lille Besvar, med citat

otrisal skrev:
Hej!
Jeg vil gerne høre om der er nogen,der ved noget om,børn der er født for tidligt.
VH Otrisal

Hej
Tænker du på hvor små de kan være for at "overleve" ? eller på barnets udvikling?
Jeg kender en pige der fødte en dreng på 650g !! En vægt man næsten ikke kan forestille sig det er muligt at overleve. Drengen lå selvfølgelig i cuvøse i lang tid og var også lidt senere udviklet end andre. Men er ellers en normal dreng i dag.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
lene
Fast inventar

Indmeldt: 29. maj 2007
Geografisk sted: Helsingør

IndlægSkrevet: Søn okt 14, 2007 2:58 pm    Emne: Re: Meget lille Besvar, med citat

otrisal skrev:
Hej!
VH Otrisal

Når et barn fødes for tidligt har det selvfølgelig en betydning for dets udvikling. Centralnervesystemet, hjernen og de indre organer er umodne. En sådan umodenhed kan give problemer med mave-tarmfunktionen og med sanse og motorikken, samt give risiko for infektioner.
Langt størsteparten, af for tidligt fødte børn, kan dog med den rette hjælp få et sundt og godt liv.
Det gælder om at være opmærksom på den lilles udvikling og trivsel. Føler man barnet ikke udvikler sig som det bør, gælder det om at søge hjælp.
Venlig hilsen
lene
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Barnligt.dk Forum Indeks -> Om babyer Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum