|
Barnligt.dk Nedenstående fora er for forældre og andre, som har interesse i hjemmesiden. BEMÆRK: denne side kræver at du opretter en ny brugerprofil.
|
| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
otrisal Ny debattør
Indmeldt: 13. okt 2007 Indlæg: 1 Geografisk sted: hillerød
|
Skrevet: Lør okt 13, 2007 3:47 pm Emne: Meget lille |
|
|
Hej!
Jeg vil gerne høre om der er nogen,der ved noget om,børn der er født for tidligt.
VH Otrisal _________________ laila Solomonsson |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
lene Fast inventar
Indmeldt: 29. maj 2007 Indlæg: 61 Geografisk sted: Helsingør
|
Skrevet: Søn okt 14, 2007 2:34 pm Emne: Re: Meget lille |
|
|
| otrisal skrev: | Hej!
Jeg vil gerne høre om der er nogen,der ved noget om,børn der er født for tidligt.
VH Otrisal |
Hej
Tænker du på hvor små de kan være for at "overleve" ? eller på barnets udvikling?
Jeg kender en pige der fødte en dreng på 650g !! En vægt man næsten ikke kan forestille sig det er muligt at overleve. Drengen lå selvfølgelig i cuvøse i lang tid og var også lidt senere udviklet end andre. Men er ellers en normal dreng i dag. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
lene Fast inventar
Indmeldt: 29. maj 2007 Indlæg: 61 Geografisk sted: Helsingør
|
Skrevet: Søn okt 14, 2007 2:58 pm Emne: Re: Meget lille |
|
|
| otrisal skrev: | Hej!
VH Otrisal |
Når et barn fødes for tidligt har det selvfølgelig en betydning for dets udvikling. Centralnervesystemet, hjernen og de indre organer er umodne. En sådan umodenhed kan give problemer med mave-tarmfunktionen og med sanse og motorikken, samt give risiko for infektioner.
Langt størsteparten, af for tidligt fødte børn, kan dog med den rette hjælp få et sundt og godt liv.
Det gælder om at være opmærksom på den lilles udvikling og trivsel. Føler man barnet ikke udvikler sig som det bør, gælder det om at søge hjælp.
Venlig hilsen
lene |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
|